Direktlänk till inlägg 23 mars 2011

Tankar..

Av sandra - 23 mars 2011 09:35

Det viktiga nu är vila, vila och åter vila! Mina känslor av skam och skuld att inte kunna prestera detsamma som tidigare måste jag lägga åt sidan nu.

Mina tankar om att jag är värdelös och inte har samma energi måste jag förändra!

Jag måste lära mig att se mitt liv i ett större sammanhang om jag skall kunna ställa rimliga krav på mig själv.

Jag tror att en ny utmaning i livet skulle vara min lösning! Problemet med mitt arbete idag är att jag har alldeles för mycket åtaganden och ställer på tok för höga krav på mig själv. Mina arbetsgivare förstår nog inte vilket arbete allt innebär för mig.

Frustrationen kring att "aldrig" kunna lämna arbetet när man går hem gör mig tokig. Detta är givetvis till stor del mycket mitt eget fel! Man måste våga säga NEJ. Min situation är väldigt komplicerad då jag arbetar i ett familjeföretag och vår livsstil är ARBETE och företagande.


Det är så mycket som spelar in på hur jag känner! Jag skall berätta om hur jag tänker och resonerar.....


Min erfarenhet är att man ska lyssna på sin kropp och försöka tolka vad den har att berätta. I detta fall var det oundvikligt, jag var tvungen att acceptera trots att det tog emot! Jag var tvungen att ha ett personligt samtal med mitt inre, här tittade jag på den inre obalansen, hade jag fått utrymme för mig själv? Hur kan jag ta plats i mitt eget liv.
Man får heller inte lägga över makten på någon annan. Det är mycket viktigt att se sig själv som ansvarig och som huvudpersonen i sitt eget liv, även om det är obekvämt. Det blir då lättare att få en relation till sig själv.


Kan tyckas bli lite rörigt och hoppigt i mina inlägg men bör då påminna om att jag skriver för att rensa mina tankar och funderingar! Detta är ett hjälpmedel för mig, att kunna "tömma" mig själv på bästa möjliga sätt.


Skall inte glömma att tillägga att jag inte på något sätt är deprimerad utan ser mycket ljust på framtiden och vad det har att erbjuda mig!!


Älskar livet..

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av sandra - 25 mars 2011 07:24

Om livet bara handlade om prestation! Om vad man presterar.. Om livet bara handlade om att synas men inte höras.. Men det handlar inte om det!! Det handlar om så mycket mer..Det finns alltid och kommer alltid finnas villovägar, fel spår och andra...

Av sandra - 25 mars 2011 07:19

Välj livet, välj glädjen, välj att skratta..Varför väljer så få lyckan, varför värdesätter vi inte det vi har mer?Varför är svaret på frågan,"hur är det?" Oftast något i stil med"jämna plågor!"Vadå, Jämna plågor?! Sitter du ständigt fast med ena bene...

Av sandra - 22 mars 2011 18:53

Det var en kollega som för en tid sedan sa, - Jag önskar jag vore som dig, energirik, driven och ambitiös. Jag såg mig också själv som väldigt driven och fokuserad men energin och kraften började gå på sparlåga. Plötsligt började energin och kraft...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards